Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Ce facem atunci cand nu mai putem

Probabil am experimentat cu totii momente in viata cand nu am mai putut, cand oricat de mult ne-am fi dorit, corpul nostru parca se impotrivea. Sunt acele momente care cumva stim ca vor veni, simtim ca nu o putem duce la nesfarsit asa, dar mai amanam inca putin pana sa admitem ca e prea mult.

Avem resurse limitate si ele au nevoie sa se refaca, altfel nu avem de unde sa tot dam. Este ca si cum am avea un mic saculet langa noi cu multe comori, asa, ca in desenele animate. Tot dam din acel sac, tot oferim, suntem acolo pentru cei care au nevoie de noi, doar ca la un moment dat sunt sanse mari ca acele comori sa se termine. Ne trezim deodata saraci din punct de vedere emotional si cu un corp ingreunat. Nu stim ce e cu noi, cum de fix noi, cei care ofeream pana ieri, cei care puteam cand altii pareau ca abia reusesc, nu mai putem. 

Persoanele care par cele mai capabile, care par sa poata duce cel mai mult, sunt si cele care ajung cel mai repede si cel mai usor la burnout. Motivul este chiar acesta: atat ei, cat si cei din jur cred ca sunt un fel de oameni cu super-puteri. 

Insa chiar si ei au nevoie de o pauza, care poate arata cam asa:

  1. Fa putin, redu cat de mult poti activitatile pe care le faci. Desi suntem incurajati sa facem miscare atunci cand ne simtim obositi, iata ca tot mai multe voci spun ca de fapt nu e deloc sanatos sa facem asta. Cand un corp este obosit are nevoie de odihna. Daca chiar vrei sa faci ceva, alege o plimbare intr-un spatiu verde. 
  2. Mediteaza. Din fericire, meditatia a inceput sa fie practicata tot mai mult de catre romani. Meditatia relaxeaza si ne aduce in prezent, ne ajuta sa fim in contact cu noi. Am scris aici un articol despre tipuri de meditatie si tehnici de relaxare. 
  3. Dormi. Sunt de parere ca se vorbeste prea putin despre efectele benefice pe care somnul le are si despre importanta lui in viata noastra. Se considera ca, in medie, la nivel global avem o deficienta de somn de o saptamana, ceea ce este foarte mult. Creeaza-ti o atmosfera in dormitor care sa te invite la relaxare si da-ti voie sa te refaci. 
  4. Plictiseste-te. Cand te-ai plictisit ultima oara? Pur si simplu sa simti ca nu faci nimic si ca nu ai chef de nimic, nici macar de telefon. Fugim de plictiseala, dar uitam de beneficiile ei, acelea de a-i da voie organismului si creierul de a se reface si de a se aseza. 
  5. Asculta muzica. Alege un stil care crezi ca te-ar ajuta sa te relaxezi si sa te refaci.
  6. Rasfata-te. Fiecare dintre noi are un mod prin care se rasfata, de la masaj pana la un pahar de vin bun sau o carte care nu iti solicita prea tare gandirea. 
  7. Fa o relaxare din vacanta ta. Suntem in perioada concediilor si pare ca in loc sa ne relaxam, alegem sa alergam. Nu-ti propune sa vezi tot ce se poate vedea dintr-un loc pentru ca la final sa fii mai obosit/a decat atunci cand ai plecat. Daca nevoia ta este sa stai pe un sezlong, fa asta. Probabil nu intamplator corpul iti cere asta. 

Sper ca ati gasit inspiratie in randurile de mai sus. Noi asteptam sa ne scrieti despre cum va relaxati voi in zilele in care nu mai puteti. 

Ancuta Coman

www.ancutacoman.ro 

Leave a Reply